Terminál Liberec
Aktualizace 22.2.2019
Liberecký kraj je dlouhodobě aktivní v prosazování záměrů přestupních terminálů po celém kraji. Na mnoha místech se moderní a prostorově nenáročná přestupní místa u železnice již vybudovala (např. Tanvald, Chrastava, Železný Brod a další). Zájmem Libereckého kraje je zlepšit přestupy mezi vlaky, autobusy a MHD také v Liberci.
KORID LK proto vypracoval již v roce 2016 vlastní návrh přesunutí autobusové dopravy přímo k odbavovacím halám na vlakovém nádraží v Liberci. Výhodou je vysoký komfort a snadná orientace cestujících vyplývající z maximálního zkrácení vzdáleností mezi nástupišti.
Projekt počítá s výhodným využitím stávajících staveb (nádražních budov přímo propojených podchody) a dobře fungujícího zázemí pro cestující. Celkově by tak bylo možné zmenšit dopravní plochy v centru města a tyto cenné pozemky uvolnit pro městotvorné funkce, které v této lokalitě chybí (např. náměstí, park, obchody, parkovací dům a jiné). Převedením průjezdné dopravy do prostoru kolejiště za nádražní budovu by došlo k významnému zklidnění křižovatky před libereckým nádražím. Cestující by vycházeli z nádraží nikoli do rušné ulice, ale na pěší zónu vedoucí do centra.
Prezentace rozdělení do etap (15.8.2016)
Terminál Liberec - etapa I.
Terminál Liberec - etapa II.
Terminál Liberec - etapa III.
Prezentace záměru Terminál Liberec (22.2.2019)
Aktuálně se Liberecký kraj a Statutární město Liberec zaměřuje na myšlenku modernizace stávajícího autobusového nádraží s doplněním pakrovacího domu. Společnost KORID LK výstavbu dostatečných parkovacích kapacit v blízkosti nádraží jednoznačně podporuje.
V prosinci 2019 KORID LK poskytl součinnost společnosti METROPROJEKT, která se na zadání odboru dopravy krajského úřadu Libereckého kraje zabývala určením potřebného počtu výstupních a nástupních míst a míst pro odstavení autobusů mezi spoji.